Garantie en verzekering
Op alle nieuwe camera's en lenzen bieden wij standaard 2 jaar garantie.
Op alle overige producten is de garantietermijn van de leverancier van
toepassing.
Seckin beveiligingssystemen heeft geen eigen reparatiedienst en laat
defecte producten altijd herstellen door de leverancier of zijn
geautoriseerde reparatie instelling.
Defect bij ontvangst (DOA)
Indien u product direct bij ontvangst niet goed functioneert, neem dan
contact op met onze klantenservice, telefoonnummer 085-2737437. Als onze
leverancier het defect kan bevestigen, ontvang je in de meeste gevallen
een nieuw exemplaar. Let op! Bij het retour zenden van een artikel die
al bij ontvangst niet goed of niet functioneert de originele verpakking
in zo goed mogelijke staat en compleet meezenden. Het adres voor
retourzending van DOA artikelen is: Camera-Express, Rietbaan 5, 2908 LP
Capelle aan den IJssel.
Garantievoorwaarden
- Het door jou
gekochte (op de factuur vermelde) product is gedurende een (op
dezelfde factuur aangegeven) periode na aankoopdatum (zoals
aangegeven op de factuur) gegarandeerd tegen materiaal- en
fabricagefouten, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
- Indien zich
binnen aangegeven garantietermijn een defect voordoet als gevolg van
materiaal- en/of fabricagefouten (een en ander ter beoordeling van
Seckin beveiligingssystemen) zal
Seckin beveiligingssystemen naar haar keuze de reparatie
kosteloos verrichten, dan wel tot vervanging overgaan.
- Reparatie of
vervanging brengt geen vernieuwing en/of verlenging van de
garantietermijn met zich mee.
-
Aansprakelijkheid voor eventuele schade (in welke vorm dan ook)
veroorzaakt door een ondeugdelijk product wordt uitdrukkelijk
uitgesloten. (behoudens de aansprakelijkheid zoals in de door
Seckin beveiligingssystemen gesloten verzekering terzake de wet productaansprakelijkheid
is gedekt)
- Reparaties
buiten de garantietermijn worden zo snel mogelijk tegen een redelijk
tarief uitgevoerd.
- Geen enkele
aanspraak op garantie kan worden gemaakt als het product ruw of
onoordeelkundig is behandeld, door anderen dan
Seckin beveiligingssystemen (of
door hen aangewezen reparateurs) gerepareerd is, het product is
verwaarloosd, merken en/of (serie)nummers van het product en/of het
garantiebewijs zijn verwijderd en/of veranderd.
- Bij eventuele
storing dient het product onder bijvoeging van de aankoopfactuur (cq
garantiebewijs) en eventuele separate productgebonden
garantiebewijzen bij Seckin
beveiligingssystemen aangeboden te worden.
- Garantie
geldt niet op verbruiksartikelen zoals batterijen, accu’s, lampen,
inktcartridges, papier en fotografische emulsiedragers (zoals
fotorolletjes) nog voor schade aan een product veroorzaakt door het
gebruik van verbruiksartikelen.
Uitgesloten van garantie
De volgende schadegevallen zijn uitgesloten van garantie:
- Gebroken
schermen
- Schade als
gevolg van ondeugdelijk gebruik
- Vocht- of
waterschade
- Val- of
stootschade
Stappenplan garantie en defecten
Wil je gebruik maken van je garantie? Dan vragen wij je het volgende
stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij jouw reparatie zo spoedig
mogelijk afhandelen.
Wanneer je het artikel ter reparatie opstuurt volg dan onderstaande
instructies:
- AUB ALTIJD
een een duidelijke klachtomschrijving bijvoegen
- Vermeld
ALTIJD je volledige persoonsgegevens zoals adres, telefoonnummer en
e-mailadres. Maak
gebruik van ons RMA-formulier - klik hier >
- Voeg een
kopie factuur/aankoopbon en, indien bijgeleverd, de originele
garantiekaart toe
- Uitsluitend
het artikel opsturen gerelateerd aan de klacht/het defect. LET OP!
accessoires als draagriemen, geheugenkaartjes e.d. NIET meezenden.
- Verpak het
artikel goed zodat er geen transportschade kan ontstaan
- Wij adviseren
jouw artikel aangetekend EN verzekerd op te sturen
Na ontvangst van jouw zending, stuurt Seckin
beveiligingssystemen een
ontvangstbevestiging via e-mail. Wij onderzoeken je klacht en stellen zo
snel mogelijk een oplossing voor.
Kosten
De kosten voor het opsturen van een artikel zijn voor jouw rekening.
Reparaties onder garantie worden kostenloos retour verzonden.
Seckin beveiligingssystemen stuurt je een prijsopgave indien de reparatie buiten de garantie
valt. Op deze prijsopgave dien je wel/niet akkoord te geven.
Onderzoekskosten zijn €75 indien je je reparatie niet wilt laten
uitvoeren en je product ongerepareerd retour komt (buiten garantie)
tenzij anders aangegeven.
Onder "buiten garantie" wordt verstaan:
Val-, stoot-, knel- of waterschade. Forceren en ondeskundig gebruik. Je
krijgt 3 maanden garantie op een reparatie. Tenzij anders aangegeven.
Gemiddelde doorlooptijd van reparaties bedraagt 5-6 weken. Dit is
slechts een indicatie en dus onder voorbehoud.